Bings Ads: het alternatief op Google

0
939

Google is verreweg de grootste zoekmachine die het internet te bieden heeft. Met maar liefst 97% van het totale internetverkeer neemt Google een gigantisch aandeel in van alle zoekopdrachten, maar dit betekent niet dat Google de enige zoekmachine is waar jij in moet investeren. Als je ads uitbesteden wilt, kun je dit namelijk ook goed via Bing doen. We vertellen je hier meer over in deze blog!

Wat is Bing?

Bing is de op een na grootste zoekmachine ter wereld. Het marktaandeel van Bing is aanzienlijk kleiner dan Google, namelijk zo’n 1% van alle totale zoekopdrachten. Dit verschilt wel enorm per land: waar in Nederland Bing eigenlijk amper wordt gebruik, loopt het marktaandeel van Bing in Amerika tot bijna 15% op.

In principe werkt Bing exact hetzelfde als Google. Je gebruikt een zoekterm, waarna Bing je zoekresultaten uitspuwt. Deze zoekresultaten verschillen wel ten opzichte van Google, aangezien Bing andere eisen heeft voor wat een goede pagina is dan Google. De meeste Bing-gebruikers vinden de resultaten van Bing beter, omdat ze relevanter zouden zijn aan de zoekopdracht.

Waarom adverteren op Bing?

Het marktaandeel van Bing lijkt in cijfers niet erg groot, maar als we kijken naar het daadwerkelijke aantal zoekopdrachten lijkt het al snel weer een stuk logischer om op Bing te adverteren. Dagelijks worden er via Bing zo’n 3.5 miljard zoekopdrachten geplaatst. Dit betekent dat jij dagelijks dit aantal mist, als je Bing niet meeneemt in je advertentiestrategie. De voornaamste reden dat Bing zo veel gebruikt wordt, is omdat Bing een samenwerking heeft met Microsoft. Wanneer Microsoft doorverwijst naar het internet, beland je automatisch op Bing. Deze samenwerking zien we de komende tijd alleen maar verder toenemen, waardoor een investering in Bing een slimme optie blijkt.

Advertentiestrategie

Natuurlijk betekent adverteren in Bing niet dat je niet langer kunt adverteren op Google. De combinatie tussen de twee is wat het best werkt. Als jij een advertentiebudget vrijmaakt, is het de kunst om deze zo slim mogelijk te verdelen. Hierbij kun je natuurlijk ook hulp vragen. Als je ads uitbesteedt, ga je in zee met een online marketing bureau, bijvoorbeeld Traffic Today. Neem eens een kijkje op hun website: www.traffictoday.nl! Hier vind je niet alleen uitgebreide informatie over verschillende diensten, maar lees je ook alles over hun werkwijze ten opzichte van jouw ads. Zien we jou binnenkort schitteren op Bing?

Vorig artikelDrie ruimtes waar je aan moet denken om jouw woning rolstoelvriendelijk te maken
Volgend artikelWerken als au-pair: dit moet je praktisch regelen